Saturday, April 24, 2010

#158 ♥ Drama Sebabak : Misi Kesatria Poyos ♥

Aku yang bernama Kesatria Ann Ehan....
memang tiada nama sebegini.. mungkin agak cocok buatku yg comei ini... Sudah lebih 2 purnama aku menjadi Kesatria dalam Empayar POyos ini... banyak halangan dan rintangan yang aku tempuhi.. Berbagai2 dugaan n peperangan yang menimpa diriku.... kalau dikikutkan hati yang lara ini.. memang amat perit.. tetapi aku teruskan juga matlamatku untuk mencapai cita2 dan hasrat yg murni ini.... setelah berhempas pulas melawan mahkluk2 yang berupa mahkluk2 pelik.. ade yg seperti seterika.. ade yg seperti seperti kain batik..ada yg seperti itik.. ada juga yg seperti nenek kebayan dan macam2.. penuh onak dan ranjau terpaksa aku hadapi... aku di gomol2 oleh makhluk2.. aku terpaksa melawan itu semua untuk kebaikan diriku..

dan.. tiba la satu masa.........

Atok Nujum Poyos Merangkap kepada KETUA pada EMPAYAR POYOS ini telah MENGEPOS surat yang terkandung arahan utk menyelesaikan satu misi yang amat perit bagi aku buat masa ini... Misi ini berkaitan dengan satu MAKHLUK yang haram utk aku sentuh.. yaaaa!!! aku perlu kuat.. aku perlu belajar dulu cara2 utk mengawal dan mengurskan diri aku..

Suratnya Berbunyi :::

******************************************************************
Kehadapan KesatRia Ann Ehan

____________"Misi : Amukan Hutan Asiran"__________
Seekor lebah telah menyengat seekor babi hutan yang berhabitat di hutan Asiran, membuatkan babi ini menjadi gila babi dan menyerang siapa saja yang berada di laluannya. Bunuh babi hutan ni sebelum dia mengamuk dengan lebih menggila lagi.

Pecah Kaca Pecah Gelas,
Sudah Bace xpayah BALAS..
Sekian, ATOK POYOS....

*****************************************************************

Ceisss atok..sempat lagi kamu buat lawak.. xpe la tOk... sebab atas rasa tanggjawab aku sebagai kesatria.. aku tunaikan Jua.....
Ikuti la Pengembaraan ku ini.........
Teng... Teng.. Teng.....

Babak 1: Utusan daripada Empayar POyos...

Babak 2: Permulaan Cerita

Babak 3: Kekalahan buat seketika

Babak 4: Pertolongan dari rakan-rakan seperjuangan

Babak 5: Wah.. berjaya melemahkan Babi Hutan..

Babak 6: Bertubi2 serangan menjadikan babi itu lemah

Babak 7: Babi itu MamPOs

Babak 8: Anugerah Pemburu Istana

Babak 9: BerHoliday....




Credit to :
1. Mr GoogLe... (google ni jantan ke betina?? adeh)
2. Laptopku (Acer Aspire 3610)
3. Berokband CeLcom ku
4. HenpoN sony Ericsson W595
5. Software PhotoScape

Sekian Trima Kasih.....

4 Coretan:

rizputra7 said...

suruh ler atok poyo komen kat blog uda...nak tahu gak apa perasaan dia..hahahaha nice ler...kalu aku jadi atok mesti dah terharu giler..hahaha

udacun said...

rizputra7 : tu r..nak sgt2 tau ape prasaan die.. tp atok tu eksyen..die xlayan sgt..hahaa..tggu abes tamat br die blogwalking..kekkekeee..

jgn maree tok..atok gua mau komennn dr atok lerr

Zikr the Jalanan Sepi Perantau said...

akhinya kemenangan mutlak lah yerk...

udacun said...

Zikr the Jalanan Sepi Perantau : hoho...hope laaa

♥ Jejaka dan Jelita ♥

 
;