Tuesday, December 7, 2010 6 Coretan

#169 ♥ Happy Besdey My bLog yg ke-2 ♥

Happy Birthday tO yOu...
happy Birthday tO yOu...
Happy Birthday tO my BELOG..
Happy Birthday to U...

(p/s: ni kek masa my besdey on 13 .03 2010)

BeLog Oyiehan.blogspot.com yang ke-2

Sedar tak sedar... rupanya sudah dua tahun belog ini wujud.. cheewaahh.. mcm tak percaya pulak rasanya... Belog ni wujud pada 2 Disember 2009... actually, aku sbnrnye da terlupa.. hari ni aje tibe2 tringat kat blog n ape lagi trus la bukak blog.. siyes mmg lupa ka besdey bLog... kira da belated 5 days ago la.. kasihan my beloG...

agak2 apa ye hadiah yang aku nak kasi kat blog aku utk besdey nye yg ke -2??? xtau la... nak buat mcam2.. tp al -maklumlah aku ni bukan blogger tegar pon.. kadang2 ingat2.. kadang2 lupa.. kasihan beliau.. hahaaa.. ingat nak kasi hadiah kat beliau.. kalau korang ada cdgn kasi la yeaa sama.. boleh aku pertimbangkan..muahahahaa....


ni cadangan hadiah utk belog aku..

1. Tukar layout baru... (aku tgk ramai wat layout yg siap ade logo tuu.. mau cube r..hihihii)

2. nak selalu Hupdate beLog..kalau bleh evryday mcm doLu2... (hope dpt laa..)
3. Nak bLogwalking hari2..hahaa... (mcm dolu2 jugakk)

4. Ur idea Pleaseeee..



Ok.. babai u all.. lastly...
HePi Besdey My BELOG... muahahaa..

& SALAM MAAL HIJRAH...... (apa azam Korang tahun ni????????????)
Thursday, November 11, 2010 5 Coretan

#168 ♥ 10.11.10 ♥

Salam... erk..cam nak tulis msj la plak...

actly masa tulis ni tarikh pada hari ini 11.11.10... so nice dat date holeyy...

Hokey..
Hokey..
Hokey...

Semalam 10.11.10 exam suda lepas 1 paper..
Cam binary number... mcm kawen baek aku cakap..huahuahuaa....
Yup sgt comei number binary tuu...
10.11.10.... utk jumpa balik nombor ni kene tggu taun 2110 laa... lagi seratus taun....
bak kate si Ajune..

" Ehan : Firaun pun tharu klu kita blh idup lama tu"

hahha..lu buat wa gelak la my fwenz..kih3....

... Foundation of Educational Technology...
yeah.. Alhamdulillah..selesai sudaa 1 beban... huahuahuahuaaa...
Actly ade jugak yang aku goreng ajee.. nak kata susah tuu..soklan senang ajee..
tapi Hurmmm.. bese laaaa.... ni la study last minit...
cmni laaaa...... jadinyee... ahaksss......
hOpe dapat A for diz subjek laaa...

Amin............


1) Portfolio Foundation eductnl tech ni da settle..
2) Portfolio Leadership xhantar lagii
3) Portfolio Authoring system.. bLom anta..esok baru anta
4) eXam Authoring plak 12.11.10


NEXT
12.11.10


wow.. cun wooo tarikh tuk gua exam ni... hahahaa..
chaiyok... muge2 aku bersama2 rakan sekelas buley jawab..

Good Luck rakan2..yeahhhh...

erk... Pic Owner kene aderr..hahaha.. yeahh..
jangan maraaa yeaa

*_*


Tuesday, November 9, 2010 2 Coretan

♥ Jodoh di tangan Tuhan ♥



Raffi Ahmad & Laudya Chintya Bella Johan (Jodoh Di Tangan Tuhan)


aku punya dunia
duniaku begini
ku punya mata
ku punya telinga

jangan anggap ku batu
yang tanpa perasaan
melihatmu dengannya
aku panas

ku punya dunia
duniaku begini
ku punya hati
punya perasaan

coba raba batinku
coba tatap mataku
melihatmu dengannya
ku cemburu

reff:
cinta mengapa harus rumit
biar begini wanita ku nanti satu
siapa dia biar hatiku yang tahu
ku pasti setia tapi nanti

cinta bisakah jadi mudah
kau bersamanya masa aku harus diam
biar aja kita jalan masing-masing
jodoh di tangan tuhan
biar saja

ku punya dunia
duniaku begini
ku punya hati
punya perasaan

coba raba batinku
coba tatap mataku
melihatmu dengannya
ku cemburu

*repeat reff


Nak ke??? download sini la Jodoh di Tangan Tuhan

2 Coretan

♥ Puitis Cinta.... Kata-kata cinta.... ♥




Apakah erti cinta? Sesatkan diri dalam percintaan, kau akan dapat jawapannya.....


Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.~ Mahatma Ghandi


Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya Cinta.


Ada 2 titis air mata mengalir di sebuah sungai. Satu titis air mata tu menyapa air mata yg satu lagi,” Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya. Siapa kamu pula?”. Jawab titis air mata kedua tu,” Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja.”


Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: aku turut bahagia untukmu.


Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita.


Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mau mencoba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya.


Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi apabila kamu Coba menutup matamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.


Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.


Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia , lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya . Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.


Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu.


Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat -Hamka


Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat, dan kemarahan menjadi rahmat.


Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.


Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu. Hanya untuk menemukan bahawa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkannya pergi.


Kamu tahu bahwa kamu sangat merindukan seseorang, ketika kamu memikirkannya hatimu hancur berkeping.
Dan hanya dengan mendengar kata “Hai” darinya, dapat menyatukan kembali kepingan hati tersebut.


Tuhan ciptakan 100 bahagian kasih sayang. 99 disimpan disisinya dan hanya 1 bahagian diturunkan ke dunia. Dengan kasih sayang yang satu bahagian itulah, makhluk saling berkasih sayang sehingga kuda mengangkat kakinya kerana takut anaknya terpijak.


Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehinggalah kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna sesalan karena perginya tanpa berpatah lagi.


Jangan mencintai seseorang seperti bunga, kerana bunga mati kala musim berganti. Cintailah mereka seperti sungai, kerana sungai mengalir selamanya.


Cinta mampu melunakkan besi, menghancurkan batu, membangkitkan yang mati dan meniupkan kehidupan padanya serta membuat budak menjadi pemimpin. Inilah dasyatnya cinta !


Permulaan cinta adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri, dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan di dalam dirinya.


Cinta itu adalah perasaan yang mesti ada pada tiap-tiap diri manusia, ia laksana setitis embun yang turun dari langit,bersih dan suci. Cuma tanahnyalah yang berlain-lainan menerimanya. Jika ia jatuh ke tanah yang tandus,tumbuhlah oleh kerana embun itu kedurjanaan, kedustaan, penipu, langkah serong dan lain-lain perkara yang tercela. Tetapi jika ia jatuh kepada tanah yang subur,di sana akan tumbuh kesuciaan hati, keikhlasan, setia budi pekerti yang tinggi dan lain-lain perangai yang terpuji.~ Hamka


Kata-kata cinta yang lahir hanya sekadar di bibir dan bukannya di hati mampu melumatkan seluruh jiwa raga, manakala kata-kata cinta yang lahir dari hati yang ikhlas mampu untuk mengubati segala luka di hati orang yang mendengarnya.


Kamu tidak pernah tahu bila kamu akan jatuh cinta. namun apabila sampai saatnya itu, raihlah dengan kedua tanganmu,dan jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya


Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut ke mulut tetapi cinta adalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.


Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak. Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka. Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu.


Bercinta memang mudah. Untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh.


Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan. (Dale Carnagie)


Cinta hanya dapat dihayati namun susah disifati. kehadirannya dirasai tetapi hakikat kewujudannya amat misteri


Sebahagian berpendapat semakin cinta didefinisikan, ia semakin kabur tetapi jika cinta semakin dinikmati, semakin terasa kehadirannya..


Setiap orang yang bercinta tahu apa itu cinta walau tidak dapat mendefinisikannya.


Pencinta menerangkan cinta tanpa suara. Namun, yang dicintai masih tetap memahaminya...


Selaklah setiap lembaran buku dan carilah di setiap madrasah, tidak akan kau jumpa ilmu cinta ~ DIWAN, HAFIZ SyIRazi



p/s: SETEM sape nak Beli??? hik3....

SUmber :

1. incik gOOgLe...

2. http://safruddin.wordpress.com

3. mane2 la buku2.... lau nak bnyk lagi kat DIARI CINTA 2009 (yg ade pic mawi n ekin tu laaa).. aku adeee.. hahaa.. stiap page kate2 cinta.. i Like....

Friday, November 5, 2010 0 Coretan

formspring.me

You ask me... i answer Ok... sile2..jgn malu jangan segan.... http://formspring.me/udacun
Friday, October 29, 2010 0 Coretan

formspring.me

Ask me anything http://formspring.me/udacun
Wednesday, October 6, 2010 2 Coretan

#165 ♥ "Berhari raya di batu Pahat" ♥

Assalamualaikum pembuka bicara.....

Taraaa.. after lama sgt tak update blog.. kali ni aku update juaaa...
Just ngah bosan2 ni...

Actually skarang ni tengah class.. Educational technology (Master ) nye class.. sepatutnya aku present hari ni.. but bile smpai jee.. lectrr lak fly ke KL.. da la xinform kami.. adoii yaaa..
Sekarang.. kami kene dgr dak2 student PHD wat pembentangan kat depan..
huhu... about project diorg laa.. ntah tajuk ape.. aku just ambik part tjuk yg pertama jeee...
about FACEBOOK as second e-learning that she provide (Research PHD akak ni laaa)
... macam2...


Okey2.. jadi.. aku pon gunakan masa ini utk update bLog........

Ini Journey aku ke Batu Pahat.. jejalan beraye umah mak angkat..... g ngn mun.. tp aku yg drive la.. bertuah mun sbb xde lesen kete n xreti kete.. duk je jd mem besor... huhuhu.. penat jugak g balik saneeee.....

wokey2.. just nak berkongsi pic ngn blOg ini sajeee....


***** Bergambar wif Buah Markisa *****
Lama gilak xmakan buah markisa... pegi batu pahat jumpe buah ni.. sodap2..keh3x..



********* wif hawa************
Comei la plak kami berdue..hahahaa.. mau buah ni?? actlly aku pggil buah oren..


***********Hawaaaa*************


******** bergmbar ngn parit******
haha.. ni kat umah mak angkat mun... kat parit bingan..... jejalan je tauuu

******* wif Hj Paiman + Bini die*********
hahahaa.... menyerlah gilak aku kat cni..... nnt nak upload pic raye kat umah lak



*********just me***********

******hawa again****


****makan kacang pnjg terbaek dr kebun hahah*****


**** ini pic ngn mak angkat****
Thanks makcik.. hehee.. dapat duit rayee tau..hik3.. nnt kami jalan lagi eaaaa



*******aku n Munirah********
the end part.. hahaa.. partner yg aku bwk g batu pahat..hik3...



da la... aku nak balik daaa... skrg last presenter ngah ckp.. dak2 phd ni.... huhuhuu.. wokey..laen kali kite smbung ag eaaa..

babai u all....

p/s: sejuk gilak lam lab ni.. huhuhuuuuu
Saturday, September 18, 2010 5 Coretan

Cube update bl0g- :-P

Assalamualaikum...


Agak brbulan2 lamanye xupdate bl0g. Wokey... Kat cni buat kesekian kalinyee.. InsyaAllah uda a.k.a udacun aku mule menc0ret2 kat bl0g ni blik .

Yeahh. Akn mencube jugee. Skrg ni buat pgthuan sume.. Uda update bl0g ni using henp0n. Hehe. Mantap2.

Ap0 lai. Gune henp0n s0ny je.. W510 ajee. Pki ber0kbnd m0bile yg free ni.hihi.

Teramat time kaseh la buat pakwe trsyg sbb ajor cr free nk on9 pki enset ni. Haha. Lap u bnyk2.

Ok,penat jgk taip pki keypad tp0n ni. Uda nk wish la slmt hr ry buat sumee


شلآمت هاري راي عيدالفطري. معافظاهير دان باطين.


Babaii
Friday, July 16, 2010 1 Coretan

#163 ♥ "Keluarga Saya" ♥

Salam... Lama xUpdate bLog... ok.. ni nak share la karangan sape ntah yg aku jumpee.... Layannn... Hahhaaa.... lawak tol...







p/s: ajar la anak2 anda jd bijak yeaa.. sile bg anak2 anda minum susu yg iklan kat tb tuu..hahhaahahaa "BERuang KUtub makan PenguIn tak??" keh3x... *_*
Monday, May 17, 2010 7 Coretan

#162 ♥ Asal Usul Nama KITE [Layang-layang] ♥


Pada suatu hari yang Malang... eh.. salah2...
pada suatu hari yg tenang.. dengan angin sepoi2 bahasa.... berlaku la satu peristiwa di kelantan... Negeri yang dikenali sebagai SERAMBI MEKAH....

Di sebabkan.. angin yg begitu nyaman n sepoi2 bahasa itu... rakyat jelata kelantan sgt suke bermain Wau dan Layang2... sgt2 suke.... Zaman itu nama KITE [Layang-layang] tu blom wujud lagi.... Ni salah silah / sejarah Kewujudan Nama KITE tu.. hehheee.... dijadikan ceritanyaa.. ikuti lah perbualan n adegan yg berlaku pada masa ituu....
Perbuatan antara Org Kelantan dan Orang Puteh [pelancong Mat Saleh]



----------------------------------------
Tempat : Padang yg Luas..
Acara: Men wau dan Layang-layang
Negeri : Kelantan
Pelakon: Org Kelate n Mat Saleh


Ore Kelate : Wau.. Wau.. Wau.. Wau Bulan tuu (Sambil menunjukkan wau yg dah dinaikkan di udara kepada Mat Saleh tuu)

Mat Saleh : Wow..... (Terkejut tgk bende terbang di Udara ngn Kagum sekali).. WOW....(ayat kagum-powerrr)

Ore Kelate : This is call Wau.. U know??? (Bgtau Ore kelate kepada Mat Saleh itu)...

Mat Saleh: WOW... (Berkata Wow tanda Kagum tp xtau yg tu nama Wau..hahaaa)

.....Tett..tet... Dijadikan cerita... tibe2 ade wau kecik a.k.a Layang2 yg terjatuh dan tersangkut kat Pokok... ape lagi org2 cube la utk selamatkan layang2 tuu.....

Ore Kelate : wei.. KAIT... KAIT..KAIT... nnt koyak kann.. KAIT..KAIT.... (smbil menunjukkan ke arah layang2.....-Kait dalam bahasa kelantan.. dlm bhsa luar Mengait / Menjolok / cube utk menjatuhkan sesuatu dr pokok)

Mat Saleh : Ohhh.. KITE..KITE..KITE...... the name is KITE... i c... (depe paham yg tu nama layang2)

Maka... Terhasil lah nama KITE itu.....
LAYANG-LAYANG a.k.a KITE....................


Layang-layang a.k.a KITE
Wau Bulan


SEkiannnnnn................ huahuahuaaa.....

p/s: Cerite ini ade hamba Allah yg crite kat aku..buat aku tergelak..siyes aku br dgr..hahahahaa..... ntah apo apo ntah..hahahahaa
Saturday, May 15, 2010 4 Coretan

#161 ♥ Selamat Hari Guru Buat cikguku ♥


16 Mei 2010....


---------------------------------------------------------
Saya Norihan Bt Hamzah ingin mengucapkan
SELAMAT HARI GURU
Kepada Semua Guru Yang telah banyak menabur jasa dan bakti buat diriku ini dan anak2 didikmu sehinggalah berjaya seperti sekarang n hingga akan datang......

TERISTIMEWA BUAT CIKGU-CIKGU

*SEKOLAH KEBANGSAAN BUKIT MERBAU
*SEKOLAH MENENGAH SAINS PASIR PUTEH
*KOLEJ MATRIKULASI PULAU PINANG
*UNIVERSITI TEKNOLOGI MALAYSIA


dan Semua cikgu di muka bumi ini....
[also my buat mak ayah n adik bradik ku]

Khas Utk Cikgu2 ku sekelian... Budi dan Tunjuk ajar mu cikgu Xpernah aku lupakan..sehingga ke hari ini... Terima kasih segalanya.... Tringat masa skolah menengah.. cikgu2 sesama nyanyikan lagu ini.....
Jadi.. saya Tujukan Lagu ini untuk semua CIKGU..

SELAMAT HARI GURU CIKGU....
Sayang cikgu semua...



Friday, May 14, 2010 9 Coretan

#160 ♥ LAGENDA BUDAK SETAN ♥

AKan Datang......... aku nak sgt tgk cite ni...


Adaptasi dari Novel


OST Lagenda Budak SEtan


Penyanyi: Filianti Vlee
Tajuk : Hilangnya cintaku


Bila cinta kini...
Tak lagi bermakna..
Yang ku rasa kini..
Hanyalah nestapa..
Ditinggalkan cinta masa lalu..

Dulu kau tawarkan..
Manisnya janjimu...
Yang ku sambut itu..
Dengan segenap hatiku...
Bila engkau pergi..
Tinggalkanku...

Hilangnya cintamu....
Menusuk hatiku...
Ternyata memilih...
Cinta yang fana...

Perginya dirimu....
merobek jantungku....
Hingga ku terjatuh..
Dalam harapan..

Uuuu.. Uuuu..

Hilangnya cintamu..
Menusuk hatiku..
Hingga ku terjatuh..
Dalam harapan..
Uuu.. Dalam harapan..

..............................
.............................
....................................




p/s:
(Nak nanges bile dgr lagu yg sayu ni.. but sgt2 best.. da jumpe tajuk..hope btol la.. but xdpt ag lagu dieee)
Wednesday, May 12, 2010 0 Coretan

#159 ♥ Wow..dpt awaRd laaaa ♥


Salam sume... wah.. sudah agak lama xjenguk kat bLog sndrik.. sgt2 mintak maap kat kwn2 sbb xde info terbaru.. huhu..bukan ape.. ntah la.. tibe2 rase semngat BLOGGER da hiLang.. xtau sape yg bleh Tiupkan balik smgt tu sumee.. sile la tIup Yeaa....
Oh ya.. ni... Pasal tetibe UDA dapat award woo...

manyak cantek.. uda dpt dr itu APEK woo.. apek Punye pasal.. uda nye ckp da jadi pelat woo..
Tgk la kat atas tuu... cantekkannn... hohohoo...
Apek kasi uda Award.. pastu.. ape uda kene wat ek???

Adekah Uda kene jwb soklan ni gak?? xpo la.. uda jawab la jugak ek..

1. apa yang bermain dalam fikiran kamu sekarang?

~sekarang terasa nak balik aje.. maklum la..kat tempat kojee ni..nak balik laa

2. nama samaran kamu?

~Udacun..

3. berikan 3 orang yang kamu sayang

~Mak,Ayah,diriku ini... awat 3 aje?? bnyk xley ka??

4. panggilan untuk si dia..

~si dia tu sape??

5. hadiah yang korang impikan dari orang tersayang

~urmm.. hope die ley bhgiakan uda.. tu ajee.. len2 nnt uda mintak ag..hik3

6. blog mane yang korang suka follow..

~banyak mmg byk..adeh laa.. susah nak sebut laa



7. bagi award nie kat 15 blogger lain

~uda kasi kat
sume yg bace blog ni yeaa..sile la amik tau award ni..ahakss.. maceh u all..
ni antara uda nak list gak laa

sori la.. xsnraikan sumee.. sile la amik ekk...
Saturday, April 24, 2010 4 Coretan

#158 ♥ Drama Sebabak : Misi Kesatria Poyos ♥

Aku yang bernama Kesatria Ann Ehan....
memang tiada nama sebegini.. mungkin agak cocok buatku yg comei ini... Sudah lebih 2 purnama aku menjadi Kesatria dalam Empayar POyos ini... banyak halangan dan rintangan yang aku tempuhi.. Berbagai2 dugaan n peperangan yang menimpa diriku.... kalau dikikutkan hati yang lara ini.. memang amat perit.. tetapi aku teruskan juga matlamatku untuk mencapai cita2 dan hasrat yg murni ini.... setelah berhempas pulas melawan mahkluk2 yang berupa mahkluk2 pelik.. ade yg seperti seterika.. ade yg seperti seperti kain batik..ada yg seperti itik.. ada juga yg seperti nenek kebayan dan macam2.. penuh onak dan ranjau terpaksa aku hadapi... aku di gomol2 oleh makhluk2.. aku terpaksa melawan itu semua untuk kebaikan diriku..

dan.. tiba la satu masa.........

Atok Nujum Poyos Merangkap kepada KETUA pada EMPAYAR POYOS ini telah MENGEPOS surat yang terkandung arahan utk menyelesaikan satu misi yang amat perit bagi aku buat masa ini... Misi ini berkaitan dengan satu MAKHLUK yang haram utk aku sentuh.. yaaaa!!! aku perlu kuat.. aku perlu belajar dulu cara2 utk mengawal dan mengurskan diri aku..

Suratnya Berbunyi :::

******************************************************************
Kehadapan KesatRia Ann Ehan

____________"Misi : Amukan Hutan Asiran"__________
Seekor lebah telah menyengat seekor babi hutan yang berhabitat di hutan Asiran, membuatkan babi ini menjadi gila babi dan menyerang siapa saja yang berada di laluannya. Bunuh babi hutan ni sebelum dia mengamuk dengan lebih menggila lagi.

Pecah Kaca Pecah Gelas,
Sudah Bace xpayah BALAS..
Sekian, ATOK POYOS....

*****************************************************************

Ceisss atok..sempat lagi kamu buat lawak.. xpe la tOk... sebab atas rasa tanggjawab aku sebagai kesatria.. aku tunaikan Jua.....
Ikuti la Pengembaraan ku ini.........
Teng... Teng.. Teng.....

Babak 1: Utusan daripada Empayar POyos...

Babak 2: Permulaan Cerita

Babak 3: Kekalahan buat seketika

Babak 4: Pertolongan dari rakan-rakan seperjuangan

Babak 5: Wah.. berjaya melemahkan Babi Hutan..

Babak 6: Bertubi2 serangan menjadikan babi itu lemah

Babak 7: Babi itu MamPOs

Babak 8: Anugerah Pemburu Istana

Babak 9: BerHoliday....




Credit to :
1. Mr GoogLe... (google ni jantan ke betina?? adeh)
2. Laptopku (Acer Aspire 3610)
3. Berokband CeLcom ku
4. HenpoN sony Ericsson W595
5. Software PhotoScape

Sekian Trima Kasih.....
Friday, April 23, 2010 5 Coretan

#157 ♥ Belajar bende baru.... i Like ♥

Salam... u all....
Rasanya da agak lama uda xberblog.. siyes mmg lama sgt2... rakan2 blogger ape khabar sume??? hope xkecik ati bile uda lambat berblog ngn korang2 sume.. blogwalking da makin kurang da...
sgt2 bz semnjak due menjak ni.. xtau la nape.. myb smgat berblogging da kureng kot..huhuhu

entry hari ni psl HOBI baru uda.. I Like it..... da lama da tringin nak buat mende alah ni.. bile tgk kat blog2 yg jual mende ni..mula la tringin nak buat jugak.. nak beli cam xbest lak.. tu psl la terase nak test kemahiran sndrik... dari kedai ke kedai uda cari bahan2 nak wat mende alah ni....
korang tau xmende ape?? teng..teng..teng.....
itu lah dia.... KEYCHAIN... n mcm2 bende n boneka g di buat dr kain FELT...
i Like sesangat... n... bile da puas mencari.. uda jumpe 1 blog ni yg jual kain felt cantek2 kaler nyee..

thnks to akak ni coz jual kain.. kat cni la uda beli kain felt ni....
just beli 10 keping aje yg size A4.. sikit sgt kann?? ala just try ajeee..... ni blog empunye yg jual kaen felt..
http://pu3craft.blogspot.com/
kot2 korang nak try gak kannn..... blog ni pon uda terjumpe time blogwalking la.. nsb baek kan jumpe.. ye la.. uda tnya ramai org psl kain ni..tp sume bg jwpn yg xbape tepat.. ade kate cari la kat kedai bunga..kat kedai jahit n mcm2..but mane adee.. tu la org melayu..sume pakat xnak tlg bangsa sndrik..mcm2 alasan yg dorg bagi.. siap ckp ag... lau xjumpe beli aje dari i ni yg da siap..huhuhu..mmg la nmpk sgt la diorg ni.. ye la kan.. sbb budaya cmni la.. bangsa kite susah nak maju.. uhuk2.... ni uda kasi link ke blog akak tu.. ye la... lau korang nak beli buleh la..lau korang nak order ngn uda pon boley.. sgt2 di alukan laa.... sile la order.. hehee..
sape nak jd pelanggan pertama ni????
opss lupe ..pelanggan pertama my SIster..die suh wat utk anak-anak murid skolah die.. hehehee.. nnt akan dibuat but tggu beli kain dulu..heheheeee

dan..kat bawah ni..lihat la hasiL selama 4hari uda usahakan.... 2design utk 1hari.. ye la siang koje..malam baru uda carik ilham utk design n buat..ahakss.. sgt2 berpuas ati n akan wat yg lebeh baek lagi.... sile la menjamu mata andaaa


1. ni hari isnin (19.04.2010).

.time uda terima bungkusan dr owner blog tu..thnks akak..kain nye sgt2 cantek... just 10keping x A4 size aje yg uda beli..

2. malam tu jugak uda wat 1st design.. bunga.. tp xbape kemas lagi.. ok la kan cume xbape cantek la..

3. Uda mula la wat utk nama lak.. xkemas sgt


Hari yg ke dua... uda cube buat DONUT ngn KERETA

DOnut yg baru diguntg

da cantum siap daa..xbape cantek jahitan tu.. maklum la tgh blaja lagi.. sume dr tenet la uda blaja

Ok..design kete lak
Taraaa..ciap daa.. uda wat khas utk bOs uda.. hehee.. die suke.. but bnyk die kasi komen psl jahitan tayar yg xbape kemas... actlly carik butang tuk wat rim tayar..tp xcukup lak..ade 3 aje butang..so xwat la rim dieee

Pandangan yg belah ag 1... . Donut ni ade choc rice tauu


Hari ke -3 uda wat LADYBIRD/LADYBUG tuk my SIster(aida).. ohohoo.. n also JERSI CHELSEA for my BF.. incik Mohd Fauzi ismaiL

ni die ladyburd ngah tggu dijahit ajee.. yg atas n bwh

da siap jahit nama cantek2
bile cantum jadi ni..comei2..cume terlebey kekabu la plak..da jd ladybird gumuk..ahakss

ni jersi CHELSEA.. tp da xjadi chelsea sbb kaler putih abes..nak order xley arituu.. kaler kuning aje la yg uda pakai
sebab xreti wat logo chelsea.. uda wat LUv kekkee

HARi ke-4.. Uda wat RABbit ngn Selipar.... agak comei..kekekee. puji

uda wat rabbit ni tuk kakak uda.. LIZA
"L" for liza.. kat blakang nge la..
bley gntung kat beg..xpon letak kat hnset laa buley gakk

yg ni utk anak sdara uda.. namanya IDA
bhgian blakang tulis nama

hohohoo.. da siap 8 design....
Hari yg ke-5 iaitu hari ni..uda masih lagi terpikir nak wat design baru..xtau design ape yg nak dibuat... td ade mmber req suh watkan die keychain iPhone...
InsyaAllah uda try ek.. ingat mcm2 design nak wat ni..yg lam kple skrg nak wat
1. Roti
2. Kek
3. Rumah
4. Teddybear
5.Lembu..
6.
7.
8.
hehe..mcm2 la xtau ape da nak wat ni... so... cmne u all?? ok tak??
hehehee.. kalau terase nak test bley la..silekan..lau terase nak order lagi la sgt2 di alukan... okey.. babai... heheee.. nak mule mengaktfkan diri daaa.....

sekian.. X_X..

♥ Jejaka dan Jelita ♥

 
;