Monday, February 22, 2010

#129 ♥ Institut Jantung Negara ♥

Tempat: IJN (Institut Jantung Negara)
Masa:8am-5pm

Seperti biasa... tempat ulang alik kakak n abg ipar aku n aku juga... anak saudara aku operate jantung harini..
(17 Feb 2010).. Operation bermula jam 8.20am... tamat pada 12.00pm.. Alahmdulillah.. semua selesai...
sekarang budak tu da duk kat wad biase daa... InsyaAllah harap tiada lagi masalah kan berlaku... Hope hanya sampai
sni saja... ANak saudara aku ada sakit Jantung Berlubang.. tu pasal la operation tu dibuat...

yang aku nak bercerite.. pasal tanggungjawab aku as babysitter ... penuh onak duri... hanya Allah yang tahu...
aku harungi ngan hati yg ikhlas.. ini sekadar meluahkan n berkongsi utk semua... diari hidupku.....

anak saudara aku nik .. adik kpada eddy... umo lam 3 tahun lebey la.. ni pic die....

>>> siap berpakaian jeans+tshirt hijau<<<<<<<<


acctly kami bertolak dari rumah jam 7am.. n smpai kat ijn pkul 7.50am.. kakak aku da sedia menunggu kat IJN..
pepagi lagi kul 6am.. masak air.. tuk mandikan budak2 ni.. yg drjah 5 (Along).. n nik (3 tahun).....
siapkan diorang n br siapkan diri... aku pon xtau nape pagi tu xpakaikan pampes tuk budak tu.. aduh mmg pengalamn yg xley dilupakan la...
da la pakaikan jeans yg da lame.. zip pon da rosak... (*prasan beb)....

nak dijadikan cerita.. budak tu duk men kejar2 kat ruang menunggu tetibe die menjerit
"Uda... nik nak berak..."...
arghh.. aku ngn kelam kabut angkat budak tu p toilet.. da la jauh... tp yg nyata.. bukan nak berak.. tp budak tu da berak..
parah2... da la sblum tu da bbrape kali die kencing.. mcm kat muke ni da cop muke jamban daa.. makcik cleaner pon da kenal kot..
peh.. mmg kelam kabut aku... bukak aje sluar die.. xyah kate la abes sluar... aku pon otak da jem.. xtau nak wat ape ag..
trus aku call akak aku yg kat luar blik bedah tu.. die kate buang aje sluar n beli yg baru pastu...
ape lagi.. tamat la riwayat sluar tu.. myb sbb tu kot aku pakaikan sluar lama tu pagi td.. hahahaa.. semuanye kebetulan..

basuh2 berak budak tu.. abes lantai pon kene gak.. cian makcik cleaner tu.. die yg tlg cucikan,..
TERIMA kasiH makcik.. saya xtau la cmne nak ucap ag... malu pon ade kat muka ni....
aku just pakaikan baju aje tuk budak tu.. sluar xpakai.. haha...
aku tnjuk sndrik yg aku buang jeans budak tu... pastu kami jalan kuar dr toILet tuu..... time kuar tu sesmbiL jejalan..
budak tu duk pegang2 anu die.. malu ler konon sbb xpakai suar.. hamek ko..keh3x.. tergelak aku...
pastu ade ler brother tu tnya nik

bro: dik.. mane sluar???? nape terlanjang tuu??
nik: takdop... suar tohok doh (*ckp ngn lograt klantan)..keh3x.. tergelak aku

smpai aje kat tempat td.. aku cr abg aku (*actlly abg aku ade.. die tggu skali..)..
aku suh die jaga budak2 tu smentara aku p cr suar n bj kat kedai.. ha.. die tggu situ...
yes2.. akhirnye.. jumpe gak bj budak size nik



ha.. tgk r pic die ni.. ni la bj yg aku beli
jersi CHELSEA (BALLACK).. seb bek la ade.. peh.. bile smpai aje aku cr abg aku..
die bley plak lepak kat luar ijn tu... korang tau nape????
sbbnye........


aku br ternampak TAHI budak ni kat karpet ruang menunggu... heheee.... aku xtau nak ckp ape daa..
ade bekas kene pijak.. peh... xterkata aku.. patut la abg aku larikan diri.. sengaL btol..
budak2 die biarkan aje kat ctuu... peh... MALU beb ngn org ramai...
last2 aku pon larikan diri gak.... after 30mnit pas tu.. abg n kak aku da trun dr wad bedah.. kami g makan ler...
b4 g tu.. aku nampak makcik cleaner dtg bwk mop.. nak bersihkan karpet yg ade tahi tu....
cian makcik... papepon Time kasih ye makcik.....
saya malu nak p kat makcik n ucap time kasih.. just ucapan lam hati ajee...
siyes.. aku btOL2 malu nak g bgtau... huhuhu... mintak maap yeee.....

*****aku xtau la kalau ade org2 lain yg duk kat tempat aku.. ntah dowang snggup tak wat cm ape yg aku wat...
ntah2 da larikan diri da... lau ikut hati aku.. mmg aku nak biarkan aje... tp pkir tu anak sdare aku...
lau xde aku.. sape ag nak tlg dowang.... ciann...
Aku harap budak tu ingat la jasa UDA dia ni bile da besar nnt.... heheheee....

wokeyy.. da penat daa... cukup la ngan celoteh ni dulu.. hehe.. bye2x...

2 Coretan:

♥ciK-t0ge ♥ said...

HahaHa..
cik t0ge tk0t naN sepitaL..
tak0t sGt2..
cik t0ge xsuke sepitaL..
sbB sepital bus0k..
bau obaT..
eWww..
:(

udacun said...

♥ciK-t0ge ♥: erk.. ape lak takot.. lau kite xsakit xyah takot..hahaha... tu p tgk org aje laaa

♥ Jejaka dan Jelita ♥

 
;