Friday, December 18, 2009

#29 ♥ Teka Teki Tekuk ♥

  1. pintu aper x leh tutup? - pintu goal
  2. huruf apa plg pjg? - huruf Q
  3. huruf apa plg tinggi? - huruf ‘wau’ (jawi)..wau kan tinggi
  4. pergi terbang balik berenang? - pancing
  5. mee apa ada tahi lalat? - milah (artis tu)
  6. ikan apa x da mataa? - fish ball
  7. tikus apa berjalan 2 kaki? - micky mouse..
  8. itik apa berjalan 2 kako? - donald duck? slah…jawpn dia semua itik
  9. gua apa byk babi dalamnya? - gua babi..hahaha
  10. ular mati dalam mangkuk? - ubat nyamuk
  11. mulut bertemu mulut, tangan cari lubang, keluar bunyi? - lucah skit..main seruling ler jwpn dia….mesti ingt lain..kan3
  12. ayam diluar ikan didalam? - tin ikan sardin
  13. apa perbezaan antara ko dengan ikan dugung? - dua2 x leh terbang hahaha!
  14. mata apa yg nak lagi? - eyemore (ubat mata tu)
  15. 1 pada mak 2 pada ayah, ada dekat ayam satu x da pada itik? - huruf A
  16. mouse kat komputer jantan ke betina? - betina coz dia kena pakai pad
  17. Makin kecil makin panas? - lilin
  18. kapal gerak keselatan, asapnya gerak ke mana? - x da asap coz 2 kapal layar..(
  19. apa binatang keris di kaki? - ayam
  20. dilempar hidup dipegang mati? - gasing
  21. Buah apa tidak bertangkal? - buah melaka
  22. semakin diisi semakin ringan? - belon
  23. bintang apa hidup dilaut? - tapak sulaiman
  24. badan lurus bermata 1, ekornya tajam? - jarum
  25. buah apa kita bawa ziarah org? - buah tangan
  26. ikan apa lebar kepala dari ikan? - ikan pari
  27. layar apa kita buka waktu malam? - kelambu
  28. benda apa gigi berduri dan dia makan dua cara? - gergaji
  29. semakin berisi semakin tunduk? - padi
  30. binatang apa tiada kepala - ketam
  31. benda apa makin lama makin makan, tapi sx kenyang2, tahi byk gila? - apI
  32. apa dia naik tapi x turun2? - umur
  33. dlm byk2 daun, daun apa tiada dahan? - daun terup
  34. kecil segan besar x malu? kuntum bunga
  35. yg kejar x de kaki yg dikejar x da ekor? - ular n katak
p/s: aku bg ajer jwpn tu sume.. takut korang xley jwb lak lau xkasi..hahahaha...

3 Coretan:

zella said...

hahahha..
bagus ni...
leh main teka-teki dgn member2
ngeh3

Eyriqazz said...

Bykn ya teka teki...

http://eyriqazz.blogspot.com/

udacun said...

zella : haha.. amik ler..xkene byr pon... dulu post kat FaceBook..but xletak jwpn... bior dorang ramai2 bg jawapan..best woo.. mcm2..gaduh2 pon ade..hahaha..

eyriqaz : bnyk2.. ade ag bnyk.. nak??

♥ Jejaka dan Jelita ♥

 
;