Sunday, December 20, 2009

#35 ♥ KU BERSERAH ♥


UMMI ARIZA
RM 17.90
ISBN: 978-967-5234-85-9
~464 hlm
Bahasa Melayu

Perkahwinan yang dirancang oleh keluarga bukanlah sesuatu yang mudah diterima oleh Safiyah dan Fahrin. Berat hati menerima keputusan keluarga namun atas desakan dan tidak mahu menyakiti hati keluarga, mereka bersetuju menerimanya. Safiyah berasa amat tertekan dengan kemahuan keluarganya . Amylia, kekasih Fahrin adalah satu-satunya wanita yang diimpikan menjadi suri hidupnya terpaksa berkorban dengan membenarkannya berkahwin walaupun tidak merelakannya.

Tarikh Terbit: 14 Okt 2009


Tepat jam 12.09 tengah Malam (20.12.09) akhirnya aku berjaya habiskan NOVEL ni.. KU BERSERAH...
NOVEL ni berjaya buat aku menangis... mengalir air mata.. memang xbrenti..huhuhu.. nape la hatiku mudah sgt tersentuh ngan NOVEL ni.. agaknya mungkin jalan critanya sama ngn roda2 kehidupanku tak... huhu... cume yang berbeza aku BELUM kawin.. tapi novel ni mengisahkan tentang perkahwinan 2insan cume perkahwinan atas satu perjanjian... kehidupan disebalik PERKAHWINAN di atas kertas sahaja...
Peh die nyer pelakon FAHRIN.... dan SAFIYAH... aku terasa diri aku di temat SAFIYAH...
asyik membuat lidahku Tersasul nak sebut FARHAN.... FARHAN.. FARHAN.... FARHAN.. siapa die?? kenapa aku tetibe teringatkan dia????


FARHAN : Orang yang hadir dalam hidupku.. hanya utk seketika (5month only)... tapi aku xley lupakan dia... kenape ye??? sbb aku sygkan dia.. but die sygkan aku tak?? adoii... sakit otak aku pikir... urmmm... dia sygkan aku? aku terasa cam dia xsygkan aku.. sumetime aku rase die sygkan aku.. ntah la... xpe la.. biarlah sume tu jadi kenangan... utkku lupakan amat sukar... biarlah semua tu jadi kenangan lam hidupku... dia skrg betol2 tgh bahagia dengan seseorang yang die syg... semoga dikau bahagia dgn M... xpe la... aku relakan tu sume.... sumetime terase nak tinjau jgk kehdupan u all.. but bile tinjau.. hatiku amat sakit... ya Allah... berikan aku ketabahan hidup...
dulu aku selalu saja nak sgt hilang ingatan.. sbb ape?? sbb aku nak buang semua kenangan yang menyakitkan hatiku ini... semua kenangan yang membuat diri aku sedih... aku xtau kenapa... PENGARUH tv n NOVEL punyer pasal la.. dulu slalu ade cite2 yang pasak hilang ingatan n sume la.. urmm... xpe la....

buat FARHAN: saya tau sumetime awak tgk diz blog... kalau awak terbaca.. urmm just nak wish u smoga bahagia slalu... saya tetap sygkan awak...
InsyaAllah sy akan jumpe org yang benar2 sygkan sy kelak... hope "dia" xkan kecewakan sy nanti..
saya da penat ngn semua ini.... penat.. penat....


p/s: Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat,
kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu.

0 Coretan:

♥ Jejaka dan Jelita ♥

 
;