Thursday, December 10, 2009

#21 ♥ Korang Lelaki ke? kene tau ni~ ♥


1. Lelaki tinggi lebih menarik
Dalam satu kajian yang dilakukan di Britain menemui teori bahawa lelaki tinggi sememangnya menarik secara seksual. Postur tubuh yang tinggi dan berbadan tegap dikatakan menjadi dambaan setiap wanita. Bagaimanapun, tidak semua wanita hanya menginginkan pasangan yang tinggi sebaliknya mementingkan ciri-ciri sampingan seperti mempunyai kerjaya dan tahap ekonomi yang bagus. Sebaliknya, majoriti lelaki yang tinggi, sukakan wanita yang lebih rendah.

2. Betik tingkatkan kesuburan
Seperti yang diketahui, buah betik memang kaya dengan vitamin C dan merupakan antioksidan yang baik untuk tubuh badan. Selain itu, buah betik mempunyai kelebihan lain terutama dalam meningkatkan jumlah dan kesuburan sperma. Tahukah anda, kekurangan vitamin C dalam badan boleh menyebabkan ketidaksuburan sperma? Oleh itu, langkah terbaik untuk meningkatkan kesuburan dan kuantiti sperma adalah dengan mengambil buah betik dalam diet harian. Pengambilan 500 miligram vitamin C setiap hari amat perlu untuk lelaki dewasa.

3. Berlari 8 jam seminggu elak kanser prostat
Kajian oleh Universiti Harvard terhadap 17 ribu alumninya menunjukkan senaman seperti berlari lapan jam setiap minggu mampu menurunkan risiko gangguan prostat. Oleh itu, perhatikan diet anda kerana lelaki Asia dikatakan berkemungkinan besar diserang gangguan prostat berbanding lelaki Barat kerana pemakanan orang Asia lebih tinggi lemak dan kolesterol yang boleh mendorong pembesaran prostat. Selain senaman, lelaki juga perlu membanyakkan pengambilan buah-buahan dan sayuran dalam diet.

4. Makanan laut tingkatkan kualiti sperma
Ingin tingkatkan kualiti sperma? Manjakan diri kamu dengan makanan laut seperti abalon, tiram dan siput-siput laut yang lain. Makanan laut dikatakan mengandungi mineral yang boleh meningkatkan kualiti sperma.

adaptasi : SYok.org

p/s : ikut ler ye kamu sbg kaum laki.. nak kene suh pakwe aku ikut sama la.. hahaha

4 Coretan:

cik ros said...

amboi..awat psl laki2 je??@_@

udacun said...

ocha : hehe.. satu2 lerrr... ni wat pasal laki dulu.... nnt aku wat pasal pompuan lak...
biase lerr.. kite kene dahulukan laki lam hal cmni2..hehehe.. utk kesenangan pompuan gak..ahaks...haha..ape aku mrepek ni?? haha

Nurul Akma Bahari said...

isk2...mekhan...mekhan...

udacun said...

akma: kenape cik akma?? hehehe...

♥ Jejaka dan Jelita ♥

 
;